Mennyi fehérjére van szükséged?

A hivatalos ajánlás a 0,8 gramm /testtömeg-kilogramm, vagyis egy 100 kilós ember esetén 80 gramm fehérjét jelent. Ez a ajánlás a 80-as évekből származik, mozgásszegény életmódot követő egyéneken végzett kutatásokból. Ez a mennyiség nagyjából ahhoz elegendő, hogy elkerülhessünk bizonyos betegségeket, pl.: Kwashiorkor. 

Fontos kiemelni, hogy a szakértők sem tudják pontosan az optimális értéket. 

Újabb kutatások már jóval magasabb értéket javasolnak. Ma már rengeteg tudomány bizonyíték áll rendelkezésre, hogy az említett ajánlásnál jóval magasabb bevitel segíti a testsúlykontrollt, az éhségérzet szabályozást, az idősköri izomvesztés mértékének csökkenését, bizonyos sportcélokat. 

Ajánlás súlyzós edzést végzők esetén

Ajánlott mennyiség: 1,6 – 2,4 g/ttkg

Ajánlás nem súlyzós edzést végzőknek

Ajánlott mennyiség: 1,2 – 1,6 g/ttkg

Ajánlás idősek és beteg esetén

Ajánlott mennyiség:

  • 65 év feletti egészséges emberek esetén: 1-1,2 g/ttkg
  • Akut és krónikus betegek esetén: 1,2-1,5 g/ttkg 
  • Súlyos betegek, alultápláltság esetén: 2 g/ttkg